Bas van Teylingen

Online Cookie Collective 

De geheimen van effectieve influencer marketing

Wat zijn de geheimen van effectieve influencer marketing? Van brand awareness naar conversie. Welk platform past bij jouw merk en hoe bouw je als merk een eigen community op? Moet elk merk een mediabedrijf worden? Wat zijn de absolute do’s en don’ts als het gaat om influencer marketing? Bas van Teylingen geeft antwoord op deze vragen en legt uit waarom (organische) content marketing zo belangrijk is en waarom video een essentieel onderdeel moet zijn van jouw marketingstrategie.

Biografie

Bas van Teylingen werd in 2012 gevraagd om – met zijn jarenlange ervaring als regisseur en programmamaker – voor Radio 538 een (digitaal) tv station op te zetten; TV 538. Het station bestaat nog steeds en is zeer succesvol, ook op YouTube. December 2015 was de eerste uitzending van het tv kanaal #FIRST. Bas heeft als Channel Manager binnen 6 maanden deze zender met een groep populaire YouTubers opgezet voor Ziggo. Ook deze zender in inmiddels uitgegroeid tot een zeer populair kanaal op YouTube met gemiddeld 7 miljoen views per maand .
Bas werkte ook op freelance basis voor o.a. Mediakraft (later Onlane) een MCN/Social Studio voor influencers, YouTubers, vloggers, Facebookers, Instagrammers, Snapchatters en Musers. Bas was o.a. verantwoordelijk voor het bedenken van creatieve online concepten, zowel branded als non-branded, het aansturen van het productieteam en het produceren van (branded) video content.

Verder is Bas sinds oktober 2015 zelf actief op YouTube. Zijn eerste kanaal droeg de ‘geuzennaam’ Kutleven. Binnen een mum van tijd had hij 50.000 abonnees en meer dan 6 miljoen views op zijn kanaal. Zijn kanaal had binnen een mum van tijd had hij 50.000 abonnees en meer dan 6 miljoen views. Bas was ook oprichter van De Tube School, een ‘offline’ school waar kinderen leren YouTuber te worden en les krijgen van bekende YouTubers.

Sinds juni 2018 is Bas Chief Creative Officer / Partner bij Online Cookie Collective, waarbij de focus ligt op concept, strategie, creatie en productie van social video en online content. In 2018 nam hij samen met schrijver Michiel Peereboom het initiatief voor De Film van Dylan Haegens waar hij ook de regie voor deed. De film was een groot succes met meer dan 300.000 bezoekers in Nederland en België.

In 2019 bracht Bas het boek ‘Help! Mijn kind zit op YouTube’ uit. Een verhelderende overlevingsgids voor ouders die bang zijn dat hun kind geobsedeerd is door YouTube en die geen idee hebben wat deze wondere wereld inhoudt.

Ga terug naar het sprekersoverzicht.

EARLY BIRD TICKETS