Cleo Zijlstra – National Geographic & Jorrit van Rooij – MBA

Onze sessie – powered by Join*: Stop met plastic!

Jaarlijks eindigt zo’n 9 miljard kilo plastic in de oceaan. Daar voegt het zich bij de ‘plastic soup’: een enorme hoeveelheid plastic waarvan de kleine deeltjes ontzettend lastig op te ruimen zijn. Met de campagne #STOPMETPLASTIC wil National Geographic mensen bewust maken en aanmoedigen het gebruik van plastic te verminderen door plastic wegwerpproducten niet meer te gebruiken.

National Geographic heeft naast vele communicatiekanalen ook Influencer Marketing ingezet. Waarom die keuze? Wat ging er goed? Wat zijn de learnings? Deze samenwerking is met de partijen National Geographic, MediaCom en Join.

Biografie Cleo Zijlstra

Marketing Manager van National Geographic, heeft deze zomer de campagne #stopmetplastic opgezet in Nederland en België. Voor die campagne werkte ze onder andere samen met MBA, de geïntegreerde contentlabel van MediaCom. Cleo was eerder langere tijd werkzaam bij Radio 538 en Hearst Magazines en verantwoordelijk voor een groot aantal campagnes voor deze merken.

Biografie Jorrit van Rooij

Jorrit van Rooij is als content strateeg werkzaam bij het geïntegreerde contentlabel van MediaCom, genaamd MediaCom Beyond Advertising (MBA). Binnen MBA werken specialisten op het gebied van content- en influencer marketing, social media en creatie. Voor de #stopmetplastic campagne heeft MBA samen met National Geographic de influencer marketing strategie ontwikkeld en vormgegeven.

Over Join

*Join is het eerste influencer marketing platform dat merken en influencers bij elkaar brengt door middel van Artificial Intelligence. Join heeft als doel om authentieke en relevante samenwerkingen mogelijk te maken. Met behulp van Join kon National Geographic de juiste influencers vinden en het gehele traject van A tot Z gemakkelijk begeleiden.*

Ga terug naar het sprekersoverzicht.

Houd me op de hoogte