Ik ga uitleggen hoe en waarom ik ben begonnen met dit werk en zal voorbeelden geven van mijn meest succesvolle promoties. Bepaalde samenwerkingen ga ik niet aan, en daar wil ik ook over vertellen. Ik ken veel andere influencers en weet wat zij graag anders zouden willen zien bij samenwerkingen met merken. Ik hoop inzicht te kunnen geven in influencer marketing als fenomeen, zodat toekomstige campagnes voor beide partijen (merk en influencer) succesvol kunnen worden opgezet.
Mijn samenwerking met Hunkemöller is de enige onbetaalde. Ik post foto’s op Instagram met hun producten, plaats acties in mijn Stories en schrijf blogs over het merk. Het promoten van producten kost veel tijd en moeite. Ik denk dat merken meer zouden kunnen inzien dat influencers in dit kader eigenlijk gewoon een bedrijf zijn. Toch kies ik er -ondanks het niet ontvangen van een vergoeding- voor om met Hunkemöller te werken om het simpele feit dat het mijn eigen bereik vergroot. In mijn presentatie op Influencer Marketing Event zal ik ook vertellen hoe ik 1.500 volgers ben toegenomen met een winactie voor Hunkemöller en hoe bezoekers dit zelf kunnen toepassen voor hun merk.
Ik zou het leuk vinden om met een reisorganisatie als TUI te werken. Dan kan ik mijn ervaringen delen over de reizen die ik in opdracht maak, content maken op de bestemmingen en actuele aanbiedingen delen met de swipe-up functie in mijn Stories.
Op een gegeven moment ontving ik dagelijks berichten met vragen over wat ik doe. Hoe krijg ik het voor elkaar zoveel en zo luxe te reizen? Hoe heb ik mijn following weten op te bouwen? Dit soort vragen krijg ik van studenten tot aan de grote merken. Er is enorm veel vraag maar men weet vaak niet waar te beginnen. Om elkaar te kunnen helpen, ben ik deze community gestart.
Je ziet dat merken niet meer kiezen voor de ‘sterren’ met miljoenen volgers, maar voor het bereiken van een veel gerichter, goedkoper en kleiner publiek van de micro influencers. Ik denk dat dit zo zal blijven, maar dat de kennis over influencer marketing snel groter wordt. Door de verbreding in kennis worden influencers dan specifieker gekozen en de campagnes beter opgezet.
Influencer Marketing Event vindt plaats op dinsdag 11 september in Utrecht. Scoor hier je tickets.
Dit is een artikel van MarketingTribune. Als influencer reist Nikki van de Sanden (ruim 55k volgers op Instagram) de wereld over waarbij ze samenwerkt met hotelketens en merken als Hunkemöller. Op dinsdag 11 september vertelt ze hierover op het eerste Influencer Marketing Event. We blikken vast vooruit.