Roos van Vugt – Dagvoorzitter

Roos is gek op mensen, media, technologie en communicatie. Deze passies zijn verenigd in haar baan als Social Media Strateeg bij Merkwerker.nl. Zij vertelt graag over kracht van social media, personal branding en de traagheid van cultuurverandering bij merken en organisaties. Zij merkt hoe bevlogen en oprechte fans en gebruikers van een product of dienst, goed kunnen werken voor de marketing en communicatie bij organisaties en merken.

Als dagvoorzitter geeft Roos een persoonlijke touch aan haar optreden door de actualiteit goed in de gaten te houden en daarop in te spelen. Roos is inhoudelijk goed op de hoogte van influencer marketing omdat ze daar de afgelopen tijd verantwoordelijk voor was bij Netflix. Roos houdt de zaal goed in de gaten en stuurt af en toe aan op interactie. Roos combineert inhoud met humor. Dat is haar stijl.

Lees ook: Roos van Vugt: ‘Interacties binnen een kleinere community zijn bepalender’

Biografie

Roos van Vugt (1973) oprichter van Merkwerker, van 2008-2012 het ‘sociale boegbeeld’ van Deloitte en één van de eerste pioniers binnen het social media vakgebied. Ze ontwikkelde en implementeerde een social media-strategie die een groot deel van de organisatie veranderde in ‘merkwerkers’. Roos heeft een erg uitgesproken mening over of en waarom organisaties tijd/energie in social media en influencers moeten steken. De afgelopen jaren heeft zij bedrijven als bijvoorbeeld de ING, BEN, AVROTROS en Dove geholpen, om hun sociale vleugels uit te slaan. Het afgelopen jaar (a.i.) heeft zij vele projecten gecoördineerd op het gebied van influencers marketing bij Netflix.

Ga terug naar het sprekersoverzicht.

EARLY BIRD TICKETS