Suzanne de Bakker

Mijn sessie: De effectiviteit van influencers: wat maakt ze succesvol en wat werkt niet?

Waarom worden influencers ingezet door merken, wat maakt ze succesvol en wat werkt nu echt niet? Deze vragen worden niet alleen door marketeers en brand managers gesteld, maar ook door wetenschappers. Suzanne de Bakker presenteert de belangrijkste conclusies uit wetenschappelijk onderzoek. De conclusies hebben betrekking op de para-sociale interacties die fans met influencers kunnen opbouwen en de invloed van de commerciële intentie van de posts van influencers. De conclusies worden geïllustreerd met praktijkvoorbeelden zodat de aanwezigen naar huis gaan met tips en trics die direct toepasbaar zijn om influencers op een effectieve manier in te zetten.

Lees ook: Suzanne de Bakker: ‘Het draait om het onderwerp, niet om de influencer’

Biografie

Suzanne de Bakker is schrijver van het eerste hbo-studieboek over contentmarketing. Suzanne is docent bij Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en bij International Commercial Communication aan de Hogeschool Utrecht. Aan de hogeschool doet ze ook onderzoek naar succesfactoren van inhakers. Als zelfstandig professional praat ze ook graag over contentmarketing tijdens workshops en lezingen. Samen met collega-wetenschappers geeft ze ook advies en ondersteuning aan bedrijven via de Science for Business Group.

Ga terug naar het sprekersoverzicht.

 

Houd me op de hoogte