Gemiddeld komen er 3.000 reclameprikkels per dag op consumenten af. Hoe kan je als merk nog opvallen tussen deze massa aan reclame? Cirkle introduceerde een nieuwe manier van influencermarketing. De Fonkert: ‘ ‘Het platform bestaat uit een app en een web-app en heeft momenteel een database van duizenden consumenten die klaar staan om te posten op Instagram voor aangesloten bedrijven en merken waarmee zij zelf voldoende affiniteit hebben. ‘
Cirkle werkt met een zogenoemde cash pay-out feature. Wanneer consumenten via de app een foto posten op Instagram met de door het bedrijf bepaalde voorwaarden kunnen zij een cash beloning verdienen. De post moet 24 uur online staan op Instagram en voldoen aan door het bedrijf bepaalde fotovoorwaarden, waaronder een tag, een hashtag en een minimaal aantal likes. Indien aan deze voorwaarden wordt voldaan, en dus kwalitatieve content voor het merk is gecreëerd, krijgt de consument een directe beloning in de vorm van een overboeking naar zijn persoonlijke bankrekening.
De Fonkert: ‘De kracht van marketing zit in herhaling. Met Cirkle ben je met relevante content tegelijkertijd op veel verschillende Instagramaccounts met een (kleine) groep volgers zichtbaar en ben je niet meer afhankelijk van de likeability van een beperkt aantal influencers.’
De Fonkert: ‘Cirkle maakt gebruik van de profielen van consumenten. Consumenten gebruiken het Instagramplatform waarvoor het bedoeld is: fotomomenten delen met je vrienden vanuit een werkelijk perspectief. Consumenten krijgen gemiddeld tussen de 50 en 150 likes van gebruikers die ze daadwerkelijk kennen en persoonlijke interesse tonen. Met Cirkle creëer je likes binnen duizenden verschillende doelgroepen en heb je geen honderden volgers nodig om erbij te horen. De beste influencer is je zus, tante, vriendin of broer. Kom zoals je bent, dan val je nooit tegen.’
Met Cirkle creëer je likes binnen duizenden verschillende doelgroepen en heb je geen honderden volgers nodig om erbij te horen.
‘Algoritmes dalen, mensen worden influencermoe, de content is niet authentiek en betrouwbaar meer, alles draait om geld en alles wordt als te commercieel gevoeld. Als trend zien wij daarom behoefte aan organische likes, comments en content door consumenten.’
‘Nee, het is een nieuwe toevoeging aan het reclamelandschap. Het is een versterking van de huidige marketingtools. De kracht van herhaling en dus zichtbaar zijn op meerdere platformen is key.
‘We zien dagelijks dat merken sceptisch zijn tegenover marketing door middel van influencers. Het is moeilijk traceerbaar en je weet niet meer hoe een influencer volgers heeft gegenereerd. Via onze app tackelen we dit probleem: we creëren op meerdere persoonlijke profielen zichtbaarheid op even grote schaal. Onze gebruikers zijn oprecht geinteresseerd en kiezen uit persoonlijke interesse aan welk merk zij zich willen verbinden.’
‘Start met Cirkle en maak van jouw klanten ambassadeurs. Make friends, make money, together! En dan is de Cirkle rond.
Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd op MarketingTribune. Ga voor meer informatie naar de sprekerspagina van Victoria of scoor hier een ticket.